رئيس مجلس الإدارة
أمانى الموجى
رئيس التحرير
ياسر هاشم
ads
اخر الأخبار

منوعات

عايزة أتجوز وطلباتي مش كتير.. فتاة تعرض نفسها للزواج على "فيس بوك" .. فيديو

السبت 20/يونيو/2020 - 09:04 م
صدى العرب
طباعة
محمد الحلفاوي
أعلنت فتاة  في العقد الثالث من عمرها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس" بوك" عن رغبتها في الزواج  قائلة: "أنا اسمي مها أسامة عندي 32 سنة، وبعرض نفسي للجواز على الفيس بوك، على الرغم اني عارفة ان القرار مش سهل وهيجيبلي مشاكل كتير"،  الأمر الذي أثارحالة من الجدل بين متابعيها ومستخدمو موقع التواصل الاجتماعي.

وقالت مها، إن هذا الفيديو سيسبب لها الكثير من المشاكل، ولكنها لا تقوم بارتكاب شئ خطأ، مشيرًا نحن نري الظروف التي تمر بها البلاد خلال الفترة الحالية قائلة: "مفيش خروج ومفيش كافيهات ومفيش جيمات والدولة شايفه أن ده الصح عشان تحافظ على صحة مواطنيها، والطبيعي دلوقتي أن كل بني آدم يعمل اللي هو شايفه صح.. زي ما الدولة عملت وخدت الإجراءات عشان تحافظ علينا كل واحد يعمل اللي شايفه صح اللي يحافظ على سلامته".

وأوضحت مها، أنها تدرك أن هذا القرار ليس سهل، وسوف يسبب لها العديد من المشاكل، لافتة إلى أنها تسطيع أن تتحمل هذا القرار و تباعاته، قائلة: "أنا درسته كويس أوي وأتحمل الوحش بتاع قبل الحلو".

وأكدت أنها لا تريد أشياء كثيرة غير أن الشخص التي تريد أن ترتبط به غير أنه يكون جاد ويريد الزواج ومحترم، قائلة: " كان ممكن أعمل زي البنات اللي على التيك توك اللي هي بتلبس لبس غير محترم وبتعمل حركات غير محترمة بس أنا أعلي من كدا عشان كدة عارضة نفسي للجواز على الفيس بوك واللي شايف نفسه جاد يبعتلي أنا مش هتكلم عن نفسي كتير ومش هقول تفاصيل بس اللي مهتم يعرف تفاصيل هيعرف يوصلي إزاي".

إرسل لصديق

ads
ads

تصويت

هل تؤيد تكثيف الحملات الأمنية بمحيط الأندية ومراكز الشباب لضبط مروجى المخدرات؟

هل تؤيد تكثيف الحملات الأمنية بمحيط الأندية ومراكز الشباب لضبط مروجى المخدرات؟
ads
ads
ads

تابعنا على فيسبوك

تابعنا على تويتر